*****

ÄNTLIGEN! nu har jag äntligen bestämt vad det ska stå på min handlad! Jag har bestämt mig för att göra en tattuering på vänster handlad och det ska stå "Life is what you make it" för det är så jävla sant. Dem sista månaderna har jag lärt mig så mkt om livet och om mig själv. Alla kommer inte tycka att man är snygg, men för de är man inte ful. Alla kommer inte att tycka om en, men för de är man inte en dålig människa. Allt DU själv gör har du själv valt. Allt DU gör kommer påvärka din framtid. Det är du som bestämer över DITT liv, ingen annan. Visst folk kan påvärka dig eller "förbjuda" dig att göra saker men dem kan aldrig ändra på din åsikt, på vad du tycker eller vad du tänker. Det kommer alltid vara ditt och bara ditt. Du kanske "ägs" av någon annan fysiskt men dem kan aldrig äga dig syktisk om du inte vill det. Det är du själv som gör ditt liv till vad det är idag. Du måste stå upp för dig själv. Kolla på mig, jag har aldrig rökt ett bloss i hela mitt liv. Nästan alla mina vänner röker men jag gör det INTE. Många kommer nog tycka jag är jättemesig och konsigt och sånt för att jag inte provat ens. Många kommer säkert garva. Men många kommer också tycka det är starkt av mig att inte falla för grupptryket, många kommer kanske till och med tycka det är ballt att jag aldrig provat, jag vet inte. Jag tänker aldrig prova för det är så onödigt och när man väl sitter där är det svårt, dock inte omöjligt men svårt att komma ut. Jag är också jättekänslig för komentarer på mitt uteende. Inte av mina kompisar, då tar jag inte åt mig men när vissa säger det på ett speciellt sätt, det inte så att dem menar illa men jag tar ändå ut mig otroligt mkt. Jag är verkligen inte nöjd med min kropp och det spelar inte roll vad folk säger. Jag vill inte ha NÅGRA komentarer på det i det här inlägget om det, det är inte därför jag skriver det här. Jag har själv gjort en hel del så att jag inte är nöjd. Visst en del saker kan man inte så lätt ändra på, man kanske behöver hjälp på traven för att bli nöjd men vissa saker kan man göra. Träna t.ex. Det är mitt eget fel att jag inte tränar och jag får skylla mig själv.
Jag kanske inte är så stolt över allt jag gör alla gånger men jag tänker inte ändra på mig för någon annan, många gånger kanske man tänker den tanken att göra det men vad kännar man på de? Jag kommer få det livet jag drömmer om, om det är det sista jag gör. Jag VÄGRAR lämna denna värld utan att ha uppfyllt mina drömmar. Jag vet verkligen vad jag vill och jag vet att det kommer bli sjukt jobbigt men jag ska göra det! Jag har folk som tror på mig och det är det ända jag behöver. Ni ska få er. Jag har inte uppfyllt mkt i mitt liv men jag ska inte ge upp för det här är verkligen något jag vill. En dag kanske står jag där med allt jag någonsin drömt om och då kan ni alla kolla på er själv och kolla på vad ni har uppfyllt, jag syfter på några speciella personer och jag tänker inte ämna namn för jag orkar inte hålla på att bråka med folk. Och vem vet, en dag kanske jag står för ett val, mina drömmar eller något annat jag älskar och ja jag kanske väljer det andra men då gjorde jag det bästa jag kunde jag då är jag nöjd.
Det är vad min tattuering ska stå för "life is what you make it". Man lever bara en gång och drömmar kan gå i uppfyllelse så ge inte upp dina drömmar.

Nu ska jag nog sova för jag har jätteont i magen och jag har ändå inget att göra. Puss på er alla





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0