Lördag 30/01 Underbar dag

Idag skulle jag och Pontus egentligen åka på bio men när vi åkte till Apoteket tyckte vi det var alldeles för kallt! (-17 C)
Det visa sig att vi inte hade missat något för Pauline ringde senare på dagen och sa att hon var i stan med två kill kompisar och dem var super ledsna för att dem skulle ha gått på bio men det fanns inte bra filmer.
Okej för att berätta nästa häldelse måste jag först berätta vad som hände igår (fredag).

När mamma skjusa mig till Ropsten hitta jag en MOBIL i snön. Jag tog såklart upp den och tänkte lämna in den direkt men det var inte öppet i "lukan" på ropsten så jag tog med mig den till skolan. Jag fick ett sånt besluts ångest om jag skulle behålla den, sälja den eller ringa upp någon på listan och säga att jag hade hittat mobilen. Vad tror ni jag gör? vilket skulle ni ha gjort..? Jag är så mesig så jag ringer upp personens mamma och säger att jag har hittat mobilen i ropsten.
Iallafall så ringde dem upp mig idag (lördag) och fråga när och var jag bodde så dem kunde komma och hämta den. Det var en liten flicka som hade tappat den, hon kanske var 96a eller något. Hon var så glad och tacka mig typ 3 gånger för att jag hade tagit hand om den. Som tack fick jag också ett present kort på SF för 200 kr, as nice. Även om jag kunde ha sålt den för kasnke 600-800kr men ändå, jag skulle bara ha fått massa skuld känslor.

Just nu sitter Pontus och spelar Teken 5 och äter Ben and Jerry, sååååååå gott!!

Nu måste jag gå för nu vill Pontus att jag ska
spela så han kan äta av glassen
xoxo

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag vill oxå ha Ben and Jerry, fett gott!

2010-02-06 @ 10:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0