Min topp 10

Mina topp 10 kommer vara mina favorit filmer. Jag älskar film och alla dem här filmerna som jag kommer säga är alla superbra!!

Numer 10.
Pirates Of The Caribbean


Ettan är min absoluta favorit, den andra två var okej. Att komma på en sådan här piratt film var helst enkelt amazing. Inte nog med att storyn är underbar så spelas huvurollerna av Johnny Depp (Jack Sparrow), Orlando Bloom (Will/William Turner och Keira Knightley (Elizabeth Swann). Filmen utspelar sig på den tiden som alla som är eller umgås med pirater hängs (kanske 1400 talet). Den handlar om Elizabeth Swann som är en rik dotter till en Govunör (tror jag). Hon och Will är barndoms vänner och i sinom tid får reda på att Will kan vara en pirat. Dem stöter på Jack Sparrow som är pirat. På vägen händer många saker på vägen och till slut handlar det om så myckt mer än att rädda bara ett liv.

Numer 9
Met Joe Black

I filmen Met Joe Black spelar Brad Pitt döden som har kommit för att hämta en man, vars liv börjar gå mot sitt slut. I utbytte mot mer tid vill "döden" se hur det är att leva i det verkliga livet och får för en tid vara en del av verkligheten. Av en slump blir han förälskad i mannens dotter, frågan är om hon känner detsamma.
Hur ka det funka? Kan döden älska? och får ska det någonsin kunna funka?

Filmen är en rörande och romantisk film. Helt klart en av dem gulligaste filmerna jag sett!

Numer 8
Honey

Jessica Alba i filmen Honey är otrolig. Det är en dans film och handlar om Honey som alltid har gått sin egen väg. Från ingenstans så får en film rechisör se henne dansa på en nattklubb och vill ha med henne i sina musik videos, men inget kommer gratis. På vägen mister hon sina vänner, sin kärlek och sin dröm. Kommer hon klara de?

Filmen är super! Jag älskar hip hop dans och när man ser den här filmen vill man helt enkelt bara hoppa upp och dansa!

 

Numer 7
Twilight

Oj oj, bli inte arga för att den inte kom längre upp. Filmen är MAGISK! Och jag har alltid älskat vampyrer och allt sådant. Haha jag behöver väl knappats berätta vad den handlar om och det är de som ger den ett minus. Den har nåstan blivit uttjatad. Visst jag ÄLSKAT twilight men det gör alla andra också, eller? Vad är det folk gillar egentligen? Själva filmen och storyn? Musiken och landskapen? eller är det bara våra två huvuroller Robert Pattinson och Taylor Lautner? Själv älskar jag ALLT!! Musiken, skådespelarna, storyn, böckerna, ALLT. Men man är ju bara en i mängden.

Numer 6
Romeo and Juliet

Alla känner nog till historien om Romeo och hans Juliet. I just den här filmen så har dem använt exakt de orginalla manuset som Shackspeare själv skrev. Leonardo Dicaprio och Claire Danes gör en sådan vacker par som Romeo och Julia. Berättelsen är verkligen magisk och det som jag gillar mest i filmen är att, eftersom att det använder det orginalla manuset så ska dem ju använda svärd men samtidigt ska den utspela sig i modärn tid, så då har den "döpt" på varje pistol till någonting med svärd så dem fortfarande kan säga t.ex. "Dra era svärd", utan att det blir fel.

Jag älskar filmen men den har sett lite svårt språk så man får se den några gånger.

Numer 5

Interview With A Vampire


Omg, kan varaden bästa vampire filmen som gjorts! Med skådespelare som Kirsten Dunst (även med i Spiderman), Tom Cruise och Brad Pitt. Filmen berättar ALLT om vampyrer. Ett äkta vampyr fan BÖR ha sett den här filmen. Den handlar om Lueys (Brad Pitt) liv som vampyr. Han berättar allt om de i en interjuv med en kille.
Ett klart måste, måste jag säga!

 

Numer 4
Avatar

Avatar är en av dem häftigaste filmerna jag sett. Den är så otroligt bra och förtjänar sina Oscars. Det märks knappt i filmen att nästa hela filmen är datagjord vilket är otroligt. Det är av vacker film och storyn är också vacker och sorlig. Den ger oss en glimt av vart männskligheten är på väg och det skärmmer mig. Filmen var regisserad av James Cameron som många vet också regisserade Titranic.
Den vackraste filmen.

Numer 3
Gilbert Grape

Filmen är hemsk men ändå så himla bra!
Den handlar om två bröder som är helt olika. Johnny Depp och Leonardo Dicaprio jobbar så bra tillsammans och Leonado gör sin roll så trovärdlig att om jag inte hade sett någon film innan med honom hade jag trott han var så på riktigt. Filmen är sorlig men visar hur en brödraband kan se ut. Många tårar har man fällt till den filmen, fram med näsduken.

Numer 2

Step up

Den abslut sexigaste dans film som gjorts! Båda filmerna är super men ettan är klart bäst, ävenom jag ÄLSKAR finalen i tvåan.
Med Channing Taum i huvurollen som Tyler Gage, kommer han till en dans skola och träffar Jenna Dewan som spelar Nora. Med hjälp av Tyler hjälp, kommer Nora nå sin högats dröm?
Ryktet säger också att dessa två idag är ett gift par och att dem träffades under den här filmens inspelning.
En grymt snygg film!

Numer 1!!
The Notebook

Det är den klart bästa filmen jag har sett hittills. Den har någonting som ingen av dem andra filmerna har, men jag kan inte sätta fingret på de. Det är känslan man får när man ser filmen första gången. Filmen handlar om kärlek, den första kärleken och hur den aldrig riktigt dör.
Rachel Mcadams och Ryan Gosling gör filmen till någonting så trovärdigt att man blir kär i filmen, bokstavligt. Det får än att tro på kärleken igen och är inte det de viktigaste av allt?
2005 blev Ryan och Rachel nominerade till årest bästa film kyss och jag kan inte göra annat än hålla med.Och även det här film paret ryktas om att även vara ett riktigt par!!
Det ska ge mycket för att slå ut den filmen med min första plast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0