Dalarna på en ö

Japp då var man här igen. Just nu sitter jag i vardagsrummet och mamma och pappa ska åka över till andra sidan och fixa lite grejer medans jag är här vid en varm brasa med hundarna. Jag kan faktiskt inte förneka, det är ganska mysigt att vara här på landet, man får koppla bort allting och man får sådana sommarkänslor. Första gången jag var här var när jag var en vecka gammal och så många minnen som jag har härifrån har jag nog inte på något annat ställe. Jag har ändå varit här varända sommar sedan jag föddes, det är snart 17 sommrar. Man får ett sådant lugn när man är här men att vara här i 4 veckor nu är inte lika kul som det var när man var liten, men jag önskar att det var de. Alla sommrar som jag har varit med Linn och Ullis som jag inte har kontakt med längre, jag var med dem varje dag! hela dagarna. Från kl 8 på morgonen till 12 på kvällen. Vi hade alltid så himla kul men ändå gjorde vi samma sak varje dag. Vi spela kort, åkte till badviken, åkte båt, åkte ring och vatten skidor, ibland åkte jag till mormor och morfar, vi spela badminton, sola och vi bada! oj va vi bada, minst tre gånger om dagen. Ibland hade inte ens badkläderna hunnit bli torra mellan doppen. Jag saknar den tiden, då gick sommrarna över som en blixt, vilket inte var så kul då. Man hade inte koll på vad det var för veckodag eller vilket datum det var, man bara levde i nuet, sånt som man inte gör längre.

Det är ganska trist väder idag, hade det varit soligt hade det varit en annan sak men det är mulet och regn i luften. Men egentligen, vad gör de när man sitter i en sakosäck bredvid en brasa som sprakar? Jag tycker faktiskt jättemkt om att vara här men inte för lång tid, det är okej om man är här under en helg eller några dagar, men efter 4 veckor är det ganska lång tråkigt.
Jag tar mkt foton när jag är här också, det är ju faktiskt en jättefin miljö. Jag tar på fåglar, änder, blommor m.m.

Men nu känner jag att mitt inlägg blev alldeles för långt, HAHAHA
PUSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0