Beslut som förändrar livet

Beslut tar vi varje dag. Ett ändå beslut du tar kan förändra hela ditt liv, föralltid.

De bästa valet jag har gjort i mitt liv (hittills) är när jag bestämde mig för att börja umgås med Pauline. Jag minns det så väl när jag såg hur populär hon var i ishallen och jag tänkte "Henne vill jag också börja umgås med" och jag fråga dig om vi skulle ses någon helg och ditt svar va "Javisst, det låter jättekul!".
Idag är Pauline, som alla vet, min alldra bästavän och jag älskar henne mer än allt på denna jord. Hon är den som jag kommer vara med livet ut och hon kommer alltid vara min bästavän. Hon är den som har gått från att vara en barndoms kompis, en bekant, en vän, en bra vän, en bästavän...och till slut som en syster. Det gör lite ont i hjärtat just nu för jag saknar dig så otroligt men jag vet att du har det bra och det här du gör kommer vara ett beslut som Du tog som förändra ditt liv.

Ett annat beslut som jag tog var
att sluta på Käppala skola och börja på Ängkärr. Bland det bästa jag gjort. Det var DÄR jag lärde mig läsa och skriva och hade jag inte gått där hade jag inte haft något av det självförtroendet som jag har eller varit så duktig i skolan som jag är. Några av mina närmaste vänner träffa jag också där. De beslutet ligger nära hjärtat.

Sen har vi Graninge,
platsen som jag konfirmerades på. Några av dem finaste minnerna jag har kommer därifrån. Även om jag idag inte har kontakt med någon därifrån så kommer jag aldrig glömma de och jag är fortfarande otroligt glad över att jag åkte dit.
Det var också på Graninge som jag upptäckte min röst. Hade jag inte gått där hade jag förmodligen inte gått på ett musik gymnasium just nu och jag hade inte följt min dröm. Tack till alla som var med mig på Graninge, ni har förändrat min framtid.

Och till sist har vi Malta.
Jag har träffat så mycket otroligt härliga människor där och även om ingen av dem kan läsa det här så gör jag det ändå. På Malta bevisa jag för mig själv att jag kan ta hand om mig själv och att jag kan klara allt bara jag ger mig fan på de, även om det kan vara super läskigt så löser de sig. Jag fick också mycket självförtroende där nere. Jag blev jätteomtyckt och fick ganska mycket uppmärksamhet.

Mitt liv har knappt börjat och jag kommer få ta många fler beslut som kommer på
verka min framtid och vet ni vad, I CAN'T WAIT!

Kommentarer
Postat av: Pauline

Du är så söt gumman! Vi kommer alltid vara bästa vänner, ingenting kommer ändra på det! Jag vet det! Du är min ängel och jag är så glad att vi började umgås! Utan dig hade jag inte varit den jag är idag, så glad att du finns. Vi har gått igenom mycket redan, men det är ingeting mot vad vi kommer gå igenom tillsammans!! <3<3<3

2010-09-19 @ 21:46:07
URL: http://shiningeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0